19.04.2024
Jak wynika z badania ManpowerGroup co trzecia firma z sektora logistyczno-transportowego planuje zwolnienia pracowników w drugim kwartale tego roku. Zdaniem naszego dyrektora centrum BPO, Dariusza Brzezińskiego, branża TSL powinna szukać nie tylko oszczędności, ale też stawiać na nowoczesne rozwiązania biznesowe. Według raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektywy Zatrudnienia” od kwietnia do czerwca tego roku aż 34 proc. firm z branży TSL zapowiada konieczność redukcji zatrudnienia. Jak ocenili autorzy raportu […]
17.04.2024
Podziwiając firmy, które osiągnęły ponadprzeciętny sukces w skali globalnej, często nie zdajemy sobie sprawy, że o sukcesie nie decyduje tylko innowacyjny produkt lub technologia ale umiejętność zbudowania trwałe wygrywającej organizacji i skalowania biznesu. Większość światowych liderów, którzy osiągnęli i potrafią utrzymać pozycję lidera rynkowego może pochwalić się wysoce konkurencyjnymi rozwiązaniami w zakresie organizacji procesów wewnętrznych oraz pozyskiwania i budowania unikalnych kompetencji ludzkich. Ważnym wyborem strategicznym jest też, które […]
19.03.2024
Z najnowszego „Raportu płacowego” Hays Poland wynika, że prawie połowa przedsiębiorstw zauważa brak dostępnych specjalistów i menedżerów, w co piątej już jest ich za mało. – W tej sytuacji firmy, zamiast skupić się na trudnej i kosztownej rekrutacji, powinny szukać części z kompetencji na zewnątrz, na przykład w centrach outsourcingu – mówi Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA, jednej z największych niezależnych polskich firm oferujących usługi outsourcingu księgowości oraz innych procesów biznesowych. […]
1.03.2024
Organizacja procesów w BPO jest podparta wysoko zaawansowaną technologią. Przynosi to oszczędności kosztowe rzędu kilkudziesięciu procent oraz poprawę jakości, bezpieczeństwa oraz eliminację błędów. Procesy są organizowane w optymalny sposób pod kątem ich przebiegu i w wielu miejscach pracę ręczną zastępuje się różnymi formami automatyzacji. Oprócz zastosowania klasycznych systemów informatycznych (np. księgowych, klasy ERP) tworzy się rozwiązania związane z digitalizacją i elektronicznym obiegiem dokumentów (ang. workflow), robotyzacją […]
26.02.2024
BPO (Business Process Outsourcing, outsourcing procesów biznesowych) pozwala skupić się firmom na strategicznych zadaniach, dostosować do zmieniających się wymagań rynkowych i przyspieszyć rozwój. Dane z rynku międzynarodowego wskazują, że firmy korzystające z BPO mają trzykrotnie większe szanse na osiągnięcie pozycji lidera rynkowego niż firmy, które go nie stosują. Coraz częściej duże polskie firmy idą śladem liderów globalnych i popyt na te usługi szybko rośnie. Właśnie dlatego otworzyliśmy […]
12.02.2024
Redukcja kosztów o 20-30% dzięki outsourcingowi procesów back-office Wg danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego 75% polskich firm podniosło ceny w 2022 r. Jednakże rosnącym przychodom towarzyszył jeszcze większy wzrost kosztów co spowodowało spadek rentowności w większości branż. Efektem rosnącej inflacji było wyhamowanie popytu i prawie zerowy wzrost gospodarczy w 2023 r (rozczarowujące 0,2 wzrostu PKB – jeden z najgorszych wyników w Europie). W sytuacji, gdy dalsza podwyżka cen […]
22.01.2024
BPO, czyli Business Process Outsourcing jest jedną z najmłodszych – a zarazem najdynamiczniej rozwijających się branż polskiej gospodarki. Niedługo będzie świętować swoje 25-lecie na rynku polskim. W Polsce powszechnie używa się określenia Outsourcing Procesów Biznesowych. Firmy świadczące tego typu usługi przejmują od swoich klientów część ich procesów biznesowych i są odpowiedzialne za dostarczenie klientowi rezultatów i parametrów wykonywanego procesu. Na przestrzeni ostatnich lat branża BPO […]