BPO

2.07.2024

Jak korzystanie z BPO może pomóc firmom zwiększyć wydajność pracowników?

Polacy pracują więcej niż średnia europejska, jednak efekty nie przekładają się na oczekiwane rezultaty. Aby zwiększyć wydajność pracowników, firmy coraz częściej decydują się na outsourcing procesów HR i outsourcing usług księgowych, co pozwala na optymalizację kosztów i lepsze wykorzystanie potencjału zespołu.

Polacy pracują więcej niż średnia europejska

Według najnowszych danych Polacy pracują aż 40,4 godzin tygodniowo, czyli o 3 godziny dłużej niż średnio w Unii Europejskiej. Niestety efekty tej pracy są niezadowalające, głównie przez:

  • słabą organizację pracy
  • niedoinwestowane miejsca pracy
  • niewystarczające wykorzystanie nowoczesnych technologii
  • brak automatyzacji procesów

Jak zwiększyć efektywność pracowników?

Priorytetem firm powinno być zwiększenie przychodów bez dodatkowego obciążania pracowników. Jak to osiągnąć?

– Aby zwiększyć wydajność pracowników firmy powinny usprawnić procesy, wdrożyć nowoczesne systemy zarządcze i operacyjne oraz zacząć inwestować w narzędzia zwiększające efektywność pracy. To pozwoli generować większe zyski przy optymalnym wykorzystaniu zasobów ludzkich – tłumaczy Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA.

Według danych GUS w latach 2020-2022 tylko 36 proc. firm produkcyjnych wprowadziło przynajmniej jeden nowoczesny produkt lub wdrożyło automatyzację procesów. W firmach usługowych wskaźnik ten był jeszcze niższy i wyniósł 34,2 proc.

Miliony oszczędności dla polskich firm

Skutecznym rozwiązaniem dla zwiększenia wydajności pracowników jest korzystanie z outsourcingu procesów biznesowych. Z tej możliwości korzystają już światowe korporacje, a polskie przedsiębiorstwa coraz częściej idą w ich ślady.

– Polska firma średniej wielkości dzięki outsourcingowi może zaoszczędzić rocznie około miliona złotych i poprawić przepływy finansowe o kilka milionów złotych. Co więcej, uwolnione w ten sposób środki można przeznaczyć na innowacje i rozwój. Outsourcing pozwala też lepiej wykorzystać potencjał kluczowych specjalistów, kierując ich wysiłek na najbardziej strategiczne obszary firmy. W przypadku dużych przedsiębiorstw oszczędności mogą sięgać dziesiątek milionów złotych rocznie – podkreśla Maciej Paraszczak.

Outsourcing procesów HR i księgowości – korzyści dla firm

Firmy decydujące się na outsourcing procesów HR i outsourcing usług księgowych zyskują:

  • Dostęp do wykwalifikowanych specjalistów
  • Oszczędność czasu i kosztów
  • Możliwość skupienia się na rozwoju i ekspansji
  • Optymalizację procesów wewnętrznych
  • Redukcję ryzyka operacyjnego

W centrach BPO pracują doświadczeni specjaliści posiadający szeroką wiedzę szczególnie w obszarze procesów wsparcia i technologii. Dzięki temu firmy korzystające z outsourcingu nie muszą konkurować o deficytowych na rynku pracowników, mogą natomiast skoncentrować się na swojej podstawowej działalności.

Jak outsourcing HR i księgowości przekłada się na wydajność pracowników?

– Outsourcing procesów HR i księgowości to nie tylko przekazanie zadań na zewnątrz. To strategiczna decyzja, która bezpośrednio wpływa na efektywność całej organizacji – wyjaśnia Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA. – Gdy firma zleca nam prowadzenie procesów kadrowo-płacowych czy księgowych, jej pracownicy mogą w pełni skupić się na swoich głównych zadaniach, bez rozpraszania się na działania administracyjne – dodaje.

Outsourcing procesów HR:

  • Odciąża działy personalne od czasochłonnej administracji kadrowo-płacowej
  • Zapewnia profesjonalne wsparcie w rekrutacji i rozwoju pracowników
  • Umożliwia wdrożenie nowoczesnych systemów HR
  • Gwarantuje zgodność z ciągle zmieniającymi się przepisami prawa pracy
  • Pozwala na szybsze i sprawniejsze procesy kadrowe

Outsourcing usług księgowych:

  • Eliminuje potrzebę utrzymywania rozbudowanego działu księgowego
  • Zapewnia dostęp do eksperckiej wiedzy podatkowej i księgowej
  • Redukuje ryzyko błędów w dokumentacji finansowej
  • Umożliwia wykorzystanie zaawansowanych systemów księgowych
  • Pozwala na lepszą kontrolę kosztów

– W praktyce oznacza to, że specjaliści w firmie mogą skoncentrować się na strategicznych projektach zamiast tracić czas na powtarzalne zadania administracyjne. Przykładowo, dyrektor finansowy może skupić się na planowaniu rozwoju firmy, zamiast zajmować się codzienną księgowością. Z kolei dział HR może poświęcić więcej uwagi budowaniu kultury organizacyjnej i rozwojowi pracowników, zamiast skupiać się na naliczaniu płac – dodaje Maciej Paraszczak.

Doświadczenia klientów Meritoros SA pokazują, że firmy korzystające z outsourcingu HR i księgowości odnotowują znaczący wzrost wydajności w obszarach strategicznych, właśnie dzięki możliwości lepszej alokacji zasobów ludzkich i skupieniu się na kluczowych kompetencjach.

Warto zaznaczyć, że outsourcing procesów HR i księgowości to nie tylko oszczędności finansowe, ale przede wszystkim sposób na zwiększenie wydajności całej organizacji poprzez profesjonalizację kluczowych obszarów wsparcia biznesu.

Zapytaj o bezpłatną konsultację

    Wiadomość wysłana pomyślnie

    Zadzwoń do nas!
    +48 12 423 32 99
    ← Wróć do wszystkich artykułów