Od wejścia Polski do UE w 2004 r. polska gospodarka się podwoiła. Średnioroczny realny wzrost PKB o 4% stawia Polskę na pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie, okazuje się że po latach imponującego wzrostu średnia produktywność polskich firm jest na poziomie ok. 50% firm unijnych a w porównaniu do liderów (krajów takich jak np. Szwecja czy Niemcy) na poziomie ok. 33%.
Kluczowe znaczenie dla dalszej poprawy konkurencyjności polskich firm ma poprawa innowacyjności oraz efektywności organizacyjnej i procesowej.
Podążając za liderami globalnymi jedną ze strategii jest outsourcing. Usługi BPO przynoszą liczne korzyści, takie jak: obniżenie kosztów, uwolnienie czasu menedżerów aby zrealizować ambitną Strategię Wzrostu, usprawnienie procesów i poprawę efektywności oraz jakości.
Doświadczenie liderów rynkowych z rynku amerykańskiego i zachodnioeuropejskiego (takich jak np. Starbucks czy Allianz) okazały się niezmiernie pożyteczne w budowaniu wygrywających strategii firm w Polsce. Jak wynika z danych Inventity Foundation, która doradza polskim firmom w tym zakresie, korzystając ze sprawdzonych narzędzi budowania strategii (Growing Pains) – z tymi narzędziami zetknęło się już ponad 900 polskich firm.
Występuje wysoka komplementarność usług outsourcingu procesów biznesów oferowanych przez Meritoros BPO z usługami doradczymi z użyciem metodyki Growing Pains. Aby rozwijać firmę na rynku należy – oprócz zapewnienia konkurencyjnych produktów i usług w umiejętny sposób skalować jej organizację i procesy i zapewnić efektywność. Właściwie zaprojektowana strategia i w oparciu o nią właściwie wdrożony outsourcing procesów mają istotne przełożenie na zysk operacyjny (EBIT) firm. W każdej firmie można to zaprojektować w 3 krokach:
Zrealizowane przez nas projekty pokazują, że wymiernym rezultatem takie transformacji biznesowej jest osiągnięcie minimum 20% oszczędności kosztów dla naszych Klientów – szybko rozwijających się firm oraz odciążenie menedżerów i koncentracja na kluczowych procesach strategicznych związanych z rozwojem firmy.