BPO

17.09.2024

Konsolidacja firm z branży TSL. Konieczna jest dobra strategia.

Branża TSL odpowiada za 7 proc. polskiego PKB, 6,5 proc. miejsc pracy, a jej przychody to 375 mld złotych. Jak jednak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego ,,Branża TSL w obliczu autonomizacji i wojny’’ w Polsce nadal brakuje średnich i dużych firm transportowych zdolnych do konkurowania z dużymi podmiotami z innych państw europejskich. Z tego powodu coraz więcej firm z tego sektora decyduje się na konsolidację.

-To silny trend, zgodny zresztą z trendami globalnymi. Coraz więcej firm chce lub musi zdecydować się na ten krok. Przejęcia i łączenie polskich firm w branży TSL stają się faktem. Konsolidacja jest jednak ogromnym wyzwaniem i potrzebna jest dobrze przemyślana strategia, by cały proces zakończył się sukcesem – mówi Dariusz Brzeziński, dyrektor zarządzający Centrum BPO w Meritoros SA.

Konsolidacja firm z branży TSL

Tylko w sierpniu br. ogłoszono dwie ważne transakcje: zakup przez Omida Group SA 85 proc. udziałów w spółce 7R Solution. Jest to spółka która specjalizuje się w logistyce kontraktowej, realizowanej w nowoczesnych obiektach magazynowych. Drugą transakcją jest przejęcie Loconi Intermodal przez spółkę PSA International. Jest to globalny lider w zarządzaniu portami i operatora terminali morskich i kolejowych na całym świecie.

-Konsolidacja firm w celu umocnienia swojej pozycji na rynku i wzmocnienia konkurencyjności to pierwszy ruch. Żeby jednak przeprowadzić przejęcie i powiększyć firmę, potrzebna jest bardzo dobra strategia. Konieczne jest też skupienie się na usprawnieniu operacji i zarządzaniu procesami back-office. Trzeba pamiętać o tym, że często łączą się ze sobą firmy, które do tej pory były zarządzane w krańcowo różny sposób – dodaje Dariusz Brzeziński. Umiejętne skonfigurowanie procesów back-office jest kluczowe do osiągnięcia efektów synergii operacyjnej połączonych podmiotów, poprawy efektywności i jest często źródłem oszczędności kosztowych. Można też przy tej okazji ocenić, które procesy są kluczowe dla budowania wartości organizacji, a dla których można rozważyć outsourcing.

Zastanawiasz się o jakie inne aspekty warto zadbać w kontekście Business Process Outsourcing? Sprawdź inne wpisy na blogu.

Skontaktuj się z naszym specjalistą

    Informujemy, że administratorem danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest Meritoros SA z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 63B/4, . Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Przysługują Pani/Panu następujące prawa: prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

    Wiadomość wysłana pomyślnie

    Zadzwoń do nas!
    +48 12 423 32 99
    ← Wróć do wszystkich artykułów