BPO

1.03.2024

Automatyzacja procesów wsparcia

Organizacja procesów w BPO jest podparta wysoko zaawansowaną technologią. Przynosi to oszczędności kosztowe rzędu kilkudziesięciu procent oraz poprawę jakości, bezpieczeństwa oraz eliminację błędów.  

Procesy są organizowane w optymalny sposób pod kątem ich przebiegu i w wielu miejscach pracę ręczną zastępuje się różnymi formami automatyzacji. Oprócz zastosowania klasycznych systemów informatycznych (np. księgowych, klasy ERP) tworzy się rozwiązania związane z digitalizacją i elektronicznym obiegiem dokumentów (ang. workflow), robotyzacją (ang. RPA), uczeniem maszynowym, automatyzacją kognitywną oraz systemami sztucznej inteligencji. 

Obecne zmiany w technologii porównywane są przez wielu specjalistów i menedżerów do rewolucji przemysłowej jaka miała miejsce przy wynalezieniu maszyny parowej. Wielu ekspertów wskazuje przy tym na to, że możliwości poprawy produktywności i tym samym obniżki kosztów jednostkowych procesów biznesowych w dobie obecnych technologii kilkukrotnie przekraczają skalę uzyskiwaną w trakcie poprzednich przełomów technologicznych, w tym rewolucji przemysłowej.  

Przykładowo, wg analiz firmy Gartner robotyzacja pozwala skrócić czas procesów księgowych o 30%. Jeszcze większe są wzrosty produktywności. Przykładowo, dzięki robotom efektywność może wzrosnąć 3-4 krotnie. Roboty pracują w modelu 24/7/365. Pozwala to nie tylko na oszczędności ale też uwalnia czas menedżerów i specjalistów aby mogli się skoncentrować na bardziej koncepcyjnych i strategicznych aspektach pracy. 

Oznacza to z jednej strony olbrzymie możliwości, a z drugiej strony potrzebę dużych nakładów w technologię oraz rozwój kompetencji specjalistów, które znacznie łatwiej uzasadnić z perspektywy dużej skali operacji back-office’owych oferowanych przez wyspecjalizowane BPO niż z perspektywy pojedynczej firmy przemysłowej lub usługowej. Każda firma w pierwszej kolejności powinna inwestować w zasoby i systemy związane z produktami i usługami oraz pozyskiwaniem i obsługą klientów i taką kolejność priorytetów umożliwia korzystanie z usług BPO. 

Skontaktuj się z naszym specjalistą

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest Meritoros SA z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 63B/4, . Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Przysługują Pani/Panu następujące prawa: prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

    Wiadomość wysłana pomyślnie

    Zadzwoń do nas!
    +48 12 423 32 99
    ← Wróć do wszystkich artykułów