Błędy na fakturach zdarzają się każdemu przedsiębiorcy. O ile na prawidłowość wystawionych faktur sprzedażowych podatnik ma wpływ, o tyle na otrzymane faktury zakupowe nie ma. W przypadku pojawienia się błędów na fakturze zakupowej nabywca ma możliwość wystawienia noty korygującej.
Nota korygująca to dokument, który koryguje błędne dane na fakturze, takie jak na przykład:
-niewłaściwy NIP/adres,
-błędna data sprzedaży, odbioru, terminu płatności,
-złe oznaczenie towaru lub usługi.
Nota korygująca nie może być wystawiona w przypadku między innymi:
-błędnej jednostki miary i ilości dostarczonych towarów lub wykonanych usług,
-błędów rachunkowych (błędna stawka VAT, zła wartość towaru/usługi).
W przypadku powyższych błędów, powinna zostać wystawiona przez sprzedawcę faktura korygująca
Notę korygującą może wystawić jedynie nabywca towaru lub usługi. Kolejno nabywca musi przekazać notę korygującą do sprzedawcy, który ma za zadanie ją zaakceptować. Ustawodawca nie sprecyzował sposobu, w jaki sposób nota ma być zaakceptowana. Wystawca pierwotnej faktury może zatem zaakceptować notę drogą inną niż poczta tradycyjna, na przykład poprzez e-mail. Jeżeli jednak nota przekazywana jest drogą tradycyjną, to należy sporządzić i przekazać do sprzedawcy dwa egzemplarze. Po akceptacji noty korygującej przez sprzedawcę, zobowiązany on jest do podpisu obu not i odesłaniu jednej do nabywcy (wystawcy noty).