BPO

2.07.2024

Jak korzystanie z BPO może pomóc firmom zwiększyć wydajność pracowników?

Polacy pracują 40,4 godzin tygodniowo, to o 3 godziny dłużej niż średnio w Unii Europejskiej. – Pracujemy dużo, jednak w porównaniu do innych krajów Europy, efekty nie są w pełni zadowalające. Według ekspertów produktywność jest u nas niższa o dwie trzecie w porównaniu do Niemiec. Firmy powinny usprawnić procesy, wdrożyć nowoczesne systemy zarządcze i operacyjne i zacząć inwestować, by efektywność pracy była większa i przynosiła większe zyski – tłumaczy Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA. Efekty pracy nie są w pełni zadowalające głównie z powodu słabej organizacji pracy, niedoinwestowanych miejsc pracy oraz słabego wykorzystania technologii.

Plany powinny być takie, by zwiększyć przychody dla gospodarki, nie przeciążając dodatkowo pracowników. Jednym z rozwiązań jest podwyższenie efektywności pracowników. Jak firmy mogą to zrobić? Inwestując m.in. w nowoczesne technologie. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w latach 2020-2022 tylko nieco ponad 36 proc. firm produkcyjnych wprowadziło przynajmniej jeden nowoczesny produkt lub wdrożyło automatyzację w procesach. Wskaźnik w firmach usługowych wyniósł jeszcze mniej – 34,2 proc.

Firmom potrzebna jest większa efektywność pracowników, koniecznością jest automatyzacja. Przekierowanie powtarzalnych czynności sztucznej inteligencji lub maszynom, uwolni czas pracy pracownika, pozwalając na zrealizowanie większej liczby zadań w tym samym czasie. Szansą na zwiększenie efektywności pracowników, jest także korzystanie z usług centrów BPO. Z tej możliwości skorzystały już światowe firmy. Polskie przedsiębiorstwa, powinny zatem wziąć z nich przykład, chcąc zwiększyć efektywność i zyski – Średnia polska firma dzięki korzystaniu z outsourcingu, może zaoszczędzić rocznie ok. miliona zł, poprawić cash-flow o kilka milionów złotych i uwolnić środki na innowacje i rozwój. A także zadbać o kluczowych specjalistów, kierując ich wysiłek na najbardziej strategiczne obszary firmy oraz wykorzystując ich możliwości kreowania koncepcji zamiast wykonywania prac powtarzalnych i monotonnych. W przypadku firm dużych oszczędności i poprawa cash-flow mogą iść w dziesiątki milionów złotych– mówi Dariusz Brzeziński, dyrektor zarządzający Centrum BPO w Meritoros SA.

W centrach BPO pracują specjaliści, którzy mają wiedzę, szczególnie w procesach wsparcia i technologii. Firmy, korzystające z outsourcingu nie muszą walczyć o brakujących na rynku pracowników, mogą zatem skupić się na rozwoju i ekspansji.

Skontaktuj się z naszym specjalistą

    Informujemy, że administratorem danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest Meritoros SA z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 63B/4, . Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Przysługują Pani/Panu następujące prawa: prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

    Wiadomość wysłana pomyślnie

    Zadzwoń do nas!
    +48 12 423 32 99
    ← Wróć do wszystkich artykułów